- Salingi : 420 mm / możliwe 415 mm powyżej 18 kn
- Kąt salingów: 150 -160 mm
- – oznacza luźne
- 0=oznacza zebrane
- + mocno
- ++ bardzo mocno
Prędkość wiatru | słabizna załoga siedzi środku | załoga siedzi na burcie | ||||
Bft | do 1 | 1-2 | 2-3 | 3-4 | 5 | 6 |
węzły | 3-5 kn | 5-8 kn | 8-10 kn | 15-18 kn | 22-25 kn | |
Pochylenie masztu [m] | 7,90 – 7,88 | 7,88 – 7,86 | 7,80 – 7,77 | 7,75 – 7,68 | 7,68-7,60 | 7,60 -7,55 i niżej |
Napięcie want | + | – do 0 | 0 | + | + do ++ | ++ |
Ram Pozycja ramu | do góry w celu wygięcia masztu | neutralnie | neutralnie / 1 cm w dół | 2 cm w dół | 3 cm w dół | 3-4 w dół |
Bloczek foka od osi kadłuba [cm] | 48 | 48/49 | 50/51 | 55-57 | 57-62 | 65 do max na zewnatrz |
Bloczek foka góra/dół Uwaga – icki na spływie | całkowicie luźno/do góry | nadal raczej luźno | lekko zebrane kontrola icka na spływie przez okno w grocie | + oznaczawięcej w dół | ++ kontrola icka na spływie przez okno w grocie | ++ |
Położenie szyny want | do przodu -5 cm w celu ugiecia masztu | neutralnie 2,61 m | neutralnie | +5 cm | +5 do +7 cm | + 7 do +10 cm |
Obciagacz bomu napięcie liku tylnego | luźno/ odpięty | luźno jendak luz zebrany | lekko dobrany | + | ++ | +++ |
Outhull | + oznacza zebrany w celu skrętu grota | poluzowany -2 lub 3 cm | poluzowany -1 or 2 cm | + | ++ | ++ |